Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Dodatkowe funkcjonalności terminalu LNG zostaną poddane szczegółowej analizie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
02-10-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Dodatkowe funkcjonalności terminalu LNG zostaną poddane szczegółowej analizie
terminal LNG; fot. Polskie LNG
2 października Polskie LNG zwróciło się do największych firm doradczych funkcjonujących na polskim rynku z zapytaniem o informację w zakresie wykonania opracowania dotyczącego potencjalnych możliwości rozszerzenia funkcjonalności terminalu LNG.

Spółka Polskie LNG, której głównym zadaniem jest budowa i dalsza eksploatacja terminalu skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Świnoujściu zamierza przeanalizować jakie dodatkowe funkcjonalności polski terminal powinien zaoferować swoim przyszłym klientom i w tym celu zamówiło opracowanie.

 

– Wychodzimy z założenia, że kapitał, który został przeznaczony na budowę terminalu LNG, musi zostać maksymalnie wykorzystany, a w przyszłości przynosić jak największy zwrot. Chcemy, by nasz terminal pełnił istotną funkcję na energetycznej mapie Polski i regionu, oferując swoim klientom szeroką paletę możliwości jego biznesowego wykorzystania. Jeśli mamy ambicję, aby terminal LNG był postrzegany nie tylko przez pryzmat jego podstawowej funkcjonalności – odbioru i regazyfikacji LNG, musimy przygotować odpowiednią bazę wiedzy, by zaoferować w przyszłości rynkowi produkty, które spotkają się z jego oczekiwaniami – powiedział Rafał Wardziński, prezes spółki Polskie LNG.

 

W latach 1971-2011 rynek LNG wzrósł na świecie 65-krotnie. Produkcja gazu ziemnego wzrastała w tym czasie o 3,9 proc. rocznie, podczas gdy produkcja LNG zwiększała się co roku średnio o 14,6proc. Obecnie rynek LNG stanowi ponad 32 proc. światowego handlu gazem ziemnym. Równolegle do wzrostu produkcji i udziału LNG w globalnym rynku gazu, pojawiają się nowe możliwości jego zastosowania.

W ramach opracowania analizie zostaną poddane m.in. możliwości rozwoju rynku LNG w Polsce, a także kwestie szczegółowe jak np. opcja rozbudowy terminalu o infrastrukturę służącą do przeładunku LNG do cystern samochodowych czy kolejowych oraz wykorzystanie LNG jako paliwa dla statków. Przeanalizowane zostaną także funkcjonalności, które z powodzeniem są wykorzystywane w funkcjonujących już terminalach na całym świecie.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Biznes i przemysł

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Rafał Dybiński 27 sierpnia 2023

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Biznes i przemysł

Praga: Ponad 1,5 mln pasażerów w lipcu. Nowe kierunki w cieniu Grecji

Rafał Dybiński 27 sierpnia 2023

Brak pieniędzy z KPO. Co z rozbudową portu w Ustce?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5